Hollywoodban az egyik központi kérdés az szokott lenni, hogy friss filmek mennyi hasznot hoznak majd, lehet-e kasszasikerre számítani, vagy bukás lesz-e leforgatott film.
A számítások alapja a Twitter
A legújabb elemzési módszert a Hewlett Packard munkatársai dolgozták ki. Két kutató a Twitteren küldött üzenetekből számítja ki a filmek várható sikerét. Két hónapon keresztül figyelték az amerikai felhasználók által megosztott üzeneteket. Igaz, hogy a felhasználók csupán 1/5-e tesz közzé rendszeresen üzeneteket, de ez is elég ahhoz, hogy egy kutatás alapját képezzék.
Sitaram Asur és Bernardo Huberman csak a mozifilmekről szóló bejegyzéseket vizsgálták. Nem az üzenetek tartalmát vették alapul, hanem azt, hogy egy-egy mozifilmet hányszor említenek meg a felhasználók. A kutatás három hónapja alatt több mint 3 millió Twitter üzenet szólt valamilyen mozifilmről. A filmek említéséből szinte tökéletesen ki tudták számolni a várható nézőszámot. Ez azonban csak azután számolható ki, miután elkezdek vetíteni egy filmet. A film sikerét nem tudják megjósolni, de a várható nézőszámot igen.
A kutatás rámutat arra, hogy a valós idejű web és a web 2.0 segítségével szinten 100%-os pontossággal meg lehet állapítani, hogy valójában mit is gondolnak a felhasználók.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése